søndag den 26. juni 2011

Under moders tøffel?

Efter en god lang dag hjemme ved moders gryder og kærlighed, er jeg nået frem til, at jeg måske er under min moders tøffel, eller bare tror jeg selv er det. Det lyder ret sært, men det er fordi jeg simpelthen ikke kan få sagt til min mor at jeg gerne vil farve mit hår, vor herre bevares, jeg er 19 år, og burde gøre som jeg vil. Men af en eller anden sær grund, kan jeg bare ikke gøre det, uden en underskrift. Vi har jo trods alt stået i 1½ år, og prøvet at få den sorte "Efterskole-Goth-Emo-hårfarve" ud af håret .
Men jeg kan bare ikke døje det nu, det er blevet Barbieblond. Og min udgroning er langtfra blond, så får jeg altså lyst til at farve det lysebrunt.
Men fordi vi jo har stået der og skændtes sent om aftenen, med stinkende ammoniak'ose, ude på badeværelset, får man det lidt skidt med sig selv. Men så det jo der, jeg er 19, bor ikke hjemme, og jeg kan gøre som jeg vil. MEN når jeg så skal farve det, så ved jeg jo at jeg ikke kan selv, og der er mor jo helt enestående.

Jeg føler mig lidt fastklemt. Og jeg føler mig langtfra på egne ben.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar