tirsdag den 31. maj 2011

Flad på en sommerdag


Det er d.31/5 og jeg har 65 Kr tilbage, og vejret er helt igennem vidunderligt.
Startede morgenen med en tur på stranden - fandt mit 12 stykke rav på en uge. Mødte en sød pige som jeg gik og småsnakkede lidt med. Kom hjem og læste nogle sider i min bog, og slubrede lidt frisk myntete. Lige nu burde jeg så ikke ligge i min seng og kigge ud på vejret, men være ude i det i stedet. Dyrke noget motion, få noget farve, og få læst til eksamen når det er overstået.
Det er bare lige det med at tage sig sammen... det er træls at være så sløv i optrækket lige for tiden. Jeg har den her indre stædighed, men den er forsvundet ud med badevandet tror jeg, desværre. Men ak og ve, den kommer sgu nok.
Kan faktisk allerede mærke jeg så småt er ved at stå op, tisse og hoppe i træningstøjet.
For der er ikke noget bedre end følelsen af at have fået dyrket motion, og mærke at maveskindet har haft godt af det.

I går aftes sendte DR2 min ultimative yndlings film, om mit helt store idol - Edith Piaf.
Hun er så smuk og hendes stemme er lige så fantastisk som den første rigtige sommeraften, og duften af en sommeregn som er stilnet af. Trods hendes hårde liv, så kan man altså ikke andet end beundre hende. Og selvom hun døde så tidligt, så nåede hun at give så meget alligevel, og hun er stadig lige så stor en stjerne som dengang. Og hver eneste gang jeg hører hendes musik, flyver jeg tilbage til Paris. Hendes musik har så meget sjæl i Paris, og lige nu mærker jeg et kæmpe savn til Paris.
Og jeg kan slet ikke vente til at jeg skal have fransk til august, det bliver hårdt med 8 timer om ugen, men jeg håber så inderligt at jeg får en god og engageret lærer, som formår at gøre undervisningen til noget særligt, for det er jo trods alt 8 timer om ugen.

Og jeg har sådan en lille pigedrøm om at blive knaldhamrende dygtig til fransk, så jeg måske kunne flytte til Paris og bo i en skod lejlighed, men en med masser af charme. Og så bare bo der i Paris i et år eller to, og leve af frugt og hvidvin, skrive en masse artikler til danske aviser dernede fra/og endnu større - for en fransk amatør avis. Tage billeder og bare gå rundt og nyde at nu er jeg skismer en fri kvinde...

For lige nu er jeg godt nok ikke fri. Jeg går kun på HF fordi det skal jeg, for hvis jeg vil videre på journalistik, så skal jeg igennem det her slavepiskeri af en uddannelsesanstalt. Dog lære jeg en masse - Thank god.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar