tirsdag den 20. juli 2010

Its a freaking speedohell !


Konklusion af to ugers paradis

Nu jeg jo hjemme igen, og det er bare super alligevel. Selvom jeg bare savner Kroatien helt vildt. Men jeg måtte jo hjem før eller siden.

Men det var så super dernede, det var omkring de 40 grader hele tiden, og vandet var 27 grader. Og jeg dykkede faktisk det meste af turen, fordi at livet i vandet var bare så fantastisk. Der var 100 forskellige fisk, bare når man stak hovedet derned. Jeg så også søhare (en stor snegl med vinger) og rokker. Og ellers lå jeg jo bare og tog sol. Men fordi det var så varmt, orkede jeg ikke andet end at ligge ved vandet og i vandet. Så jeg fik kun taget billeder tidlig morgen, og sen aften, det var rimelig nitte. Men jeg blev simpelthen så hidsig og ubehagelig at være sammen med, når jeg blev for opkogt, så vi blev ved vandet.
MEN det mest nitten ved ferien var, alle tyskerne. DER var tyskere over alt, og alle kroaterne snakkede tysk til os, og det irriterede mig grænseløst, og jeg ved ikke hvorfor. Og ikke nok med mange tyskere, alle de tyske mænd iførte sig speedos. Og ikke bare speedos, GENNEMSIGTIGE hvide speedos, og IKKE bare ved vandet, også i supermarkeder, på gaden, og i byen om aftenen ! Oh jesus mother Maria ? Hvorfor ?!
Så de sidste fire dage, rejste vi så til Pula, for at komme lidt væk fra speedohell. Vi fandt et lækkert værelse lige inde i centrum, og så boede vi så ellers der indtil vi skulle hjem. Vi fandt ud af man kunne tage en bus ud til en lækker lækker strand lidt udenfor byen. Så det var bare så hyggeligt.
Jeg fik egentlig ikke købt så meget dernede, fordi jeg jo ikke orkede at gå rundt i byen. Men jeg fik da købt to par lækre stiletter, og en rigtig fin ring, og en stråhat (som allerede er gået i stykker!).

Men trods varme, speedos, og at blive tiltalt på tysk, så er Kroatien et smukt smukt land. Og deres havliv er fantastisk, og de passer rigtig godt på det. Og så er det sindssygt billigt ! 1 liter cola, 9 kr ? En middag på en restaurant, kommer ikke over de 300 kr. Så det kunne faktisk bedst betale sig at spise ude. Men vi blev så glade for flute med tomat og hvidløgsost, så vi spiste mest hjemme. Og så er jeg jo blevet sindssyg brun !! Så det jo også bare super.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar