mandag den 25. juli 2011

Himlen i sorg

Det er mange år siden jeg har oplevet så regnfuld en sommerferie. Og det har på ingen måde irriteret mig, eller gået mig som sådan på. Men i dag synes jeg det er rædselsfuldt, for nu er jeg gået hen og blevet forkølet, hoster og føler mig komplet tappet for energi. Så nu vil jeg have sol, motion og vitaminer! For nu kan det altså være nok, jeg skal jo snart i skole?

Jeg har ligget og tænkt over det med skolen, og fremtiden. Jeg er nået frem til, at jeg må have andre ønsker end journalistik. Jeg lavede en liste over mine egenskaber, og jeg har altid som lille ønsket mig at blive psykolog eller journalist. Men det der med at gå efter store karakterer, det ikke mig, og specielt ikke når man lider af angst, og eksamensangst. Så jeg har fundet mit andet ønske - Socialrådgiver. Tænk sig, at jeg ikke har tænkt på det noget før. Så derfor, har jeg overvejet at smutte ind på min skole d. 1 august, og evt se om jeg ikke kunne få psykologi i stedet for italiensk. For det der med italiensk, lyder fint i mine øre, men i mit indre føler jeg på ingen måde for 8 timers italiensk ugentligt i 10 måneder. Så hvis jeg nu kunne få psykologi c, og så tage det på b det tredje år, sammen med samfundsfag, og evt italiensk på c. Så er man da kvittevit?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar